28 April 2010

bile faeqa hantar cuci kereta

bawin dah bising sebab kereta dah kotor pon pegi bawak jugak..die suruh hantar pegi cuci kereta..aku pon tanyelah die banyak banyak..

'mahal ke tak??'

'alah,,nanti claim lah'

'kat mane tempat tu??'

'dekat ngan rumah kak amah,,tau tak??'

'yang dekat ngan belakang sekolah tu ea?'

'ha,,dekat jek..pegi je situ nanti jumpela'

(dalam hati sebenarnye banyak lagi nak tanye) (HAHAHA)

esoknye pon pegilah..bawak lah kete ni..cari punye cari ,,,,,,,,eh macam ni jek,,tapi betol ke? camane ni..kang aku main masok jek salah pulak kang..4 kali kot aku asek ulang alik tempat yang same..

then call kak yana..kak yana kate dekat ngan rumah wane biru..oh,,,confirm lah ni..fuyyohh,,bawak dengan yakinnye masukkan dalam garaj..name tempat die "AZIZI & FAMILY"..

' Assalamualaikum..(sambil makcik tu jawab salam) cik,nak cuci kereta'

'oh,boleh boleh'

mule mule makcik tu yang cucikan..then ade suami die pulak..senyum je lah kott kat suami die..tibe tibe pakcik tu tegur..

'dah kawin?'

'eh,,blom' (dalam hati,,haremm punye soalan) (HAHAHA)

'dah ade pakwe?'

'takde lagi' (dalam hati lagi,,apekah pakcik ni????)

'kesiannn..' begitu die punye simpati kat aku..hahahha..

tunggu la kejap die basoh..pastu keluar pulak anak teruna die..aishh tutup mate (!) die baru nak sarong baju kat luar..ape la..ngan muke ngantok lagi..pastu pakcik tu sambil senyum senyum tengok aku..ape ni?? pastu aku pon borak la lagi dengan pakcik ni

'mak ngan ayah keje ape?'

'mak kerani ayah cikgu..humm'

'keje kat mane tu?'

'mak kat sekolah seg hwa ayah kat sekolah kampong jawa je'..

'oke dah siap!! lepasni buat ape je??'

'umm,,takde wat pape..balik rumah la'

'kereta dah cantik dah boleh pegi dating la ni'(sambil gelak)

'err..takdelah..(senyum siput siput).hikhik,,berape??'

'7 ringgit saje :)'

'oke,,terima kasih' (nanti saye datang borak ngan pakcik lagi ye!)

pastu balik tak tau nape aku asek senyum senyum je..hahahaha..sebab pakcik tu lah..;D