18 October 2010

makhluk itu! grrrrr....

18/10/10
11:50 p.m

assalamualaikum.

semalam, satu lagi aktiviti aku dekat kamsis is tengok teater. act, pengakuan terhebat aku kat sini aku baru first time tengok teater. sikit jakun. bangge tengok macam mana diorang main lighting, dengan prop yang sempoi je dengan muzik yang cume guna biola je kene pade cerita.

pelakon teater tu sabri yunus. lepastu yang main muzik sani sudin. best! syok tengok teater. tajuk cerita tu 'Menunggu Kata Dari Tuhan'. simple je jalan cerita. pasal sahabat nabi yang tak pegi perang Tabuk, padahal dia sihat tubuh badan and dia terhasut dengan syaitan. lepastu, semua satu madinah termasuk Nabi Muhammad s.a.w asingkan diri dari dia. dia terus taubat. oke. panjang lagi cerita tu. tapi, overall best. dah lah hujan lebat. redah je :)

pasal makhluk itu!

now, bagi yang tahu tempat belajar aku dalam kawasan hutan. bile dalam kawasan hutan ianya boleh termasuk dalam kategori zoo negara. u know, macam-macam haiwan ade kat sini. setakat semut tu memang banyak lah. sampai dalam air masak aku yang takde gula tu pun die menyerang. tapi yang menakjubkan ade monyet.

kalau kat kuantan ni, orang tak panggil monyet tu monyet, tapi diorang panggil 'meon'. tau tak pronounce tu macam mana. it's like macam 'meong' gitu. entah. so, hari ahad lepas, meon datang menyerang bawak family dia ramai-ramai masuk blok aku. sebelum ni tak pernah pun. paling kuat kat blok depan. tapi haritu lain.

mase tu, aku tengah syok duduk kat meja belajar, lepastu tetibe dengar macam bunyi orang 'swit' camtu. kuat pulak tu. ingatkan rai yang buat. memule aku buat donno je. lepastu lina yang baru nak sembahyang cakap 'eh!! meong! (she's kelantanese) :D. rupenye meon dah ade kat tinkap bilik kitorang and tunggu mase je nak masuk. lepas tu rai pun jerit 'aaaahhhhhhhhhh!!!!' and aku bile orang jerit aku pun same naik 'aaahhhhhhhhhhhh' sambil kitorang lari-lari anak cube nak keluar dari bilik (konon) . padahal kalau keluar lagi bahaya kot.

lepastukan, kitorang jadik macam orang jakunnn giler bile tengok meon tu. nasib baik lina halau meon dari bilik kitorang. meon tu pun terkejut kot dengar suare kitorang. lepastu, kitorang pun sebok jenguk-jenguk dari tingkap walaupun jantung mase tu dup dap dup dap bile bertentang mate dengan meon. lepas tak dapat bilik kitorang die usha bilik orang lain. and die masuk bilik jiran kami. die dapat curi banyak makanan. die ambik maggie, biskut, kaya (yg sapu kat roti tu). syok tengok die makan. siap jilat-jilat jari. muke selumber. ngek!


mase mereka datang menyerang.
tempat: belakang bilik

dah dapat makanan.
rilek jek makan atas pagar.huh!

mule agresif. naik aras atas. semua mase tu pun dah jerit-jerit


tengok bilik orang .
fikir strategi nak curi makanan

penat lah nak upload gambar meon je. banyak lagi. oh, untuk pengetahuan yang amik gambar ni bukan aku tapi nisa. aku just tukang jerit-jerit and lari masuk bilik bile meon macam nak terjun. auwww takutttnye mase tu. HAAHAHAH. and lagi satu yang interesting, aku baru nampak 2-3 ekor babi tadi. perghhh!!! nasib pak guard halau die. first time aku tahu yang babi boleh lari laju. oh my God!! eksterim tak nak belajar kat polisas ni. hewhew :P

huhu. thats all. oh btw, today is kekna's birthday. happy _ _ th birthday to her. May Allah bless her. tadi tefon kekna kejap and wish birthday and sebok dah plan-plan nak tengok cuti-cuti cinta sabtu ni. kalau boleh ek. siap survey kat web gsc. fewwhhh!!!

ok. gud nite. seram pulak tadi dengar suara kucing jantan gatal mengiau tak benti-benti. :P

selamat malam malaysia :D