19 April 2011

bila suara hana bertukar garau


hye!! ewah happy semacam.

baru saja balik dari rumah siang tadi. sampai hostel dalam pukul 2 gitu lah. PENIPU!! kata tak mau balik, tapi balik jugak. ah, lantak lah korang nak kata apa. bukannya apa. baju aku dah sebakul terkumpul,alih-alih mesin basuh rosak. haaa, tanpa berfikir panjang terus call bonda suruh bawak balik. mak pon kata, 'alah,,cakap tak supe bikin'. ehehehe.

berbalik kepada tajuk sebenar, malam tadi sedang dok syok tidoq (sebab penat sangat study) dapat call dari hana dalam pukul sebelas lebih. mase tu phone tengah charge so, agak lambat jugak aku angkat. dalam mamai-mamai aku pun angkat.

hello (suara malas)

hello faeqa. bla..bla..bla.. (gossips)

tapi aku masih mamai lagi tu. biaselah baru bangun tido. macam malas sikit nak layan. tetibe, dalam hana syok membebel sambil aku dengar tak dengar je dia cakap apa, suara hana bertukar jadik garau. ye GARAU. time tu, segar bugar aku dibuatnya.

aku tengok screen phone, eh betol lah nama hana on call. tapi kenapa suara jantan pulak ni? aku pun kata

'hello,,hana! hana! asal nih?'

tapi lelaki tu tetap cakap jugak. aku dah pelik lah. ceh, memula rasa macam aikk, kenapa ni? lepastu, bila mata dah segar, telinga pun dah okay aku teruskan je dengar. HAHAHA. biadap la tu. entah, macam tertarik kot nak pasang telinga. oh, rupanya perbualan antara lelaki ngan perempuan yang tak pernah kenal, lepastu laki tu ajak perempuan tu jumpa.

yang suara perempuan tak dapat pulak aku dengar, tapi suara lelaki tu aje.nak tau ke diorang borak apa? hahahaha, aku pun tak ingat sangat. camni lah sikit-sikit:

L : saya tak kira. kita jumpa je . baru awak tau saya ni hodoh ke tak

P : (tak dapat dengar)

L : alah, tak cantik macamana? hitam legam berkilat?

P : (tak dapat dengar)

L : habistu? rupa awak macam kingkong?

lepastu entah ape tah. ni je yang aku nak highlight kan. apelah diorang ni. lepastu agak-agak aku dah meluat aku letak je. haihhh, camne pulak line orang lain boleh tersangkut kat line phone aku ni. tak pasal-pasal jadi bedah kejap. huhhh.


ini lah HANA. ade rupa macam lelaki ke? ada ke? lepastu hana call balik aku dah tak berani nak angkat dah. HAHHAH

bawak bawak taubat lah fe'qa oih. besok paper AIS tapi ko boleh update blog lagi. heeee, wish me luck! bye :)